OBD - a 16 lyukú okoscsatlakozó

A RoadOn járműkövető beüzemelése tényleg egyszerű. Nem igényel szerelőt. Elég csatlakoztatnia a gépkocsi OBD2 kimenetéhez és már küldi is a jeleket a rendszernek, melyekből az irodában számos hasznos dolgot tudhat meg járműveiről és fuvarjairól. De álljunk csak meg! Mi az az OBD-csatlakozó, és egyáltalán, hol van az autóban?

Az OBD (On Board Diagnosis) egy fedélzeti diagnosztikai rendszer, melyet 1988-tól OBD I néven kezdtek el használni az amerikai autókban. Az akkori szabályozás szerint minden olyan rendszert ellenőrizni kellett, mely emissziókorlátozó feladatot látott el és elektromos kapcsolatban állt az irányítórendszerrel. A bekövetkezett és tárolt hibákra egy műszerfali lámpa kigyulladása figyelmeztette a gépjárművek üzemeltetőit.

A megújult diagnosztikai csatlakozót, az OBD II-t 1994-től a személygépkocsikra és a könnyű haszongépjárművekre, 1996-tól a dízelmotoros járművekre is kiterjesztették. Európai megfelelője az EOBD, melynek bevezetését az EU országokban a 98/69/EC irányelv írta elő: megkövetelték a gyártóktól a fedélzeti adatokhoz történő egységes hozzáférési lehetőséget, meghatározták a diagnosztikai csatlakozók kivitelét, elhelyezését, és az adatátviteli protokollok szabályait is.

A trapéz alakú, 16 lábú aljzat ezért ma már minden járműben a műszerfalban vagy alatta, a kormány közelében található, olyan helyen, amely könnyen hozzáférhető és az esetleges sérülésektől védve van. Az OBD2 kimenet járműkövetéshez használt adatain kívül más diagnosztikai információk is hozzáférhetők.

A diagnosztikai eszközök 16 pólusú csatlakozó aljzata

2: J1850 +

4: Jármű test

5: Jel test

6: CAN magas jel

7: ISO 9141-2 / ISO 14230 K-vonal

10: J1850 -

14: CAN alacsony jel

15: ISO 9141-2 / ISO 14230 L-vonal

16: Akku +12V

Amennyiben hasznosnak találta írásunkat, kérjük, kövessen minket Facebookon, ahol mindig időben értesül legfrissebb híreinkről!


A bejegyzésekben közölt információk tájékoztató jellegűek, nem teljes körűek. Az esetleges hibákkal kapcsolatban a tévedés jogát fenntartjuk.

Telematikán át vezet az út a jövőbe

A negyedik ipari forradalom épp kibontakozóban van. Nap mint nap új megoldásokról hallunk, melyek közül nem egy az autózás, a vezetés és a szállításte

Próbálja ki a kalkulátort +1 ingyen hónapért!

Megéri önnek a RoadOn?

1 db
10e km
5 l/100km
×

Sütik kezelése